Cluburi Bucuresti Cluburi Bucuresti Cluburi Bucuresti Nindos
Evenimente Piese de teatru Bulandra Arlechino moare? de Nikolai Evreinov, regia Antoaneta Cojocaru

Eveniment de la Bulandra

Arlechino moare? de Nikolai Evreinov, regia Antoaneta Cojocaru

/ susținut de Bulandra
Bulandra, Str. Splaiul Independentei, Bulandra, București (Izvor) , România vezi harta
Arlechino moare? de Nikolai Evreinov, regia Antoaneta Cojocaru
'Afiș eveniment "Arlechino moare? de Nikolai Evreinov, regia Antoaneta Cojocaru", susținut de
ARLECHINO MOARE? de Nikolai EvreinovUn atelier condus de Antoaneta CojocaruCu: Adrian Ciobanu, Antoaneta Cojocaru, Ela Ionescu / Raluca Botez, Vlad Oancea / Mar...
Publicat: / Actualizat: 16 martie 2018, 09:03
29 vizionări
0
Cod de incorporare:
Previzualizare:
Configurare:

Conținut restrâns
Buton interacțiune
Afișează fundalul
E-mail:
Previzualizare mesaj:
Evenimente trimis de pe Cluburi Bucuresti: “Arlechino moare? de Nikolai Evreinov, regia Antoaneta Cojocaru” — ARLECHINO MOARE? de Nikolai EvreinovUn atelier condus de Antoaneta CojocaruCu: Adrian Ciobanu, Antoaneta Cojocaru, Ela Ionescu / Raluca Botez, Vlad Oancea / Mar...

trimite

ARLECHINO MOARE? de Nikolai EvreinovUn atelier condus de Antoaneta CojocaruCu: Adrian Ciobanu, Antoaneta Cojocaru, Ela Ionescu / Raluca Botez, Vlad Oancea / Marius ChivuCu participarea sopranei Raluca Oprea în rolul Moartea.Scenografia: Mihai PăcurarLight design: Alexandru DarieGrafică afiş: Octavian NeculaiFoto: Alex IatanARLECHINO MOARE? aduce în prim-plan omul zilei de azi, prins în convenţii sociale sufocante, care îşi ascunde identitatea în spatele unor măşti, care aleargă după satisfacţii materiale şi care nu mai ştie cum să se gândească la el însuşi. Dar în egală măsură spectacolul vorbeşte despre Arlechino, eroul anti-erou, cel mai bun dintre noi, ignorat de cele mai multe ori, cel care se va sfârşi luptând să restituie prietenilor săi propriile vieţi.Doina Uricariu: Ideea e admirabilă. În fond nu ar trebui să existe teatre mari fără asemenea Laboratoare experimentale de creaţie, unde se inaugurează senzori noi şi noi perspective pentru actul artistic şi teatralitatea la răscruce.Piesa e de fapt chiar parabola despre o lume în care sufletele par să fie tratate drept cantităţi neglijabile, în vreme ce valorile materiale şi prestidigitaţia dimpreună cu măştile ocupă prim-planul valorilor.Adrian Ciobanu, care e chiar Arlechino, un actor expresiv, polivalent, stupefiant, cu o mobilitate fizică de acrobat, dăruit în egală măsură pentru teatru şi filmTitulara proiectului finalizat cu acest spectacol este Antoaneta Cojocaru, una dintre actiţele dăruite şi temerare din tânăra generaţie care vine în Teatrul Bulandra dinspre teatrul independent cu o mobilitate şi generozitate creatoare de vârf.Actriţa joacă admirabil aerul lunatec şi stupefacţia, stângăcia şi mobilizarea fragilităţii ce-şi propune să câştige bătăliile vieţii, speranţa şi anxiozitatea, solicitudinea şi inadaptarea. Simbolismul şi expresionismul îngroaşă liniile dramatice în spectacol ca o gravură pe lemn. Teatralitatea e contaminată precum dramaturgia lui Evreinov de filosofia lui Nietzsche, Schopenhauer, Bergson şi de pictura simbolismului european, de teatralitatea din pânzele pline de măşti pictate de Ensor. Admirabilă este soprana Raluca Oprea în rolul Moartea, care l-ar fi fascinat pe , actorul şi poetul Întunecatului April. Vocea ei cerească, cu perlări astrale creează un contrast expresiv cu rolul în sine, iar scenele de prostraţie, seducţie şi victorie trufaşă asupra muritorilor sunt jucate cu admirabile măşti în care se cuibăreşte şi reinventează chipul sopranei, fruntea ei copilăroasă ce se brăzdează de riduri de expresie...Răzvana Niţă: În spectacolul Teatrului Bulandra care inaugurează cel mai nou şi interesant spaţiu scenic din Bucureşti, Arlechino se luptă cu normele, cu prejudecăţile ��lumii civilizate��, cu somnul, cu Moartea care nu e altceva decât pierderea inocenţei şi a entuziasmului.Arlechino, Pierrot şi Colombina sunt măşti deopotrivă umane şi teatrale, ei se expun şi ne expun o suită de simboluri într-un proiect în care gestul, frecvenţa şi intensitatea cu care el se repetă, tonurile, grimele, posturile încearcă să contureze un univers altfel.Adrian Ciobanu este un interpret cu o expresivitate corporală recunoscută dar care de această dată face un tur de forţă, un maraton deopotrivă epuizant şi energetic. El construieşte un caracter şi un univers dramatic de care se lasă nu numai locuit, ci chiar posedat, cucerit. Rar vezi o asemenea asumare şi implicare. Rămâi cu Arlechino în minte, cu suferinţa lui cinetică şi veselia copilărească. Antoaneta Cojocaru face un Pierrot verosimil, ludic, un personaj care reacţionează numai sub impulsul fricii, care ţine la prietenia lui Arlechino, dar şi la dragostea Colombinei, ca şi la părerea celor din jur. Actriţa care este şi iniţiatoarea acestui proiect îmbină perfect momentele comice cu emoţia autentică. Distribuţia este întregită de Ela Ionescu în Colombina, Mihai Marinescu în Dottore şi excepţionala Raluca Oprea.De această dată, indubitabil, câştigător e teatrul gazdă care, iată, deschide o uşă celor care au curajul să monteze pe cea mai titrată scenă din capitală şi, în egală măsură aruncă publicului de Bulandra mănuşa unei serii de provocări artistice, confirmându-şi astfel vocaţia de deschizător de drumuri.Dan Boicea: Arlechino moare?�� este un spectacol-bijuterie care nu ţipă să fie descoperit, ci se lasă căutat în cel mai elegant mod cu putinţă. E un spectacol care reconfirmă statutul Teatrului Bulandra un spaţiu al experimentelor libere, în care creativitatea nu ţine cont de planuri de încasări. Un spectacol al unor actori care scormonesc cu adevărat în viaţa incredibilă a unor personaje.Andrei Crăciun: Antoaneta Cojocaru însăși reușește să facă un rol memorabil. (...) De mult n-am mai văzut o actriță care să se dăruiască așa. La sfârșitul piesei, cei care se uitau atent spre scena întunecată de la Bulandra puteau să vadă cum acolo rămăsese o inimă.Loreta Popa: Avem nevoie de astfel de experienţe în teatru, pentru că Arlechino ne-a demonstrat că paleta trăirilor umane e nemărginită. Actorii din această distribuţie au reuşit să reţină parfumul unei clipe. Faptul că te afli pentru o vreme pe acelaşi meridian spiritual cu ceea ce se întâmplă în acest loc este mai mult decât evident. Antoaneta Cojocaru şi-a construit spectacolul ca pe o arcă, în care fiecare îşi are locul stabilit. Teatrul nu poate exista fără suflet şi fără exprimare umană. Am simţit că aici, la Bulandra, mai mult ca în oricare alt loc, Actorul se simte iubit, dorit.Oana Stoica: Cu textul lui Evreinov, foarte scurt, cu replica seacă, ind de la commedia dell’arte, cu formă simbolistă şi personaje realiste, actorii şi-au pus problema esteticii spectacolului. Au experimentat o formulă hibridă de teatru de mişcare, utilizînd elemente definitorii pentru tipologiile din commedia dell’arte, gaguri, construind metafore prin improvizaţie. Rezultatul s-ar putea numi teatru poetic (...)

Numele tau: Adresa de e-mail:
Arlechino moare? de Nikolai Evreinov, regia Antoaneta Cojocaru

cluburibucuresti  .RO 

Cea mai mare colectie de locatii, cluburi, baruri, cafenele, ceainarii si puburi din Bucuresti
Pentru inscrieri în portal și relații cu clienții vă rugăm să ne contactați la:
telefon: | e-mail:office@cluburibucuresti.ro